PODPORTE NAŠU ČINNOSŤ

navštívte

NÁŠ OBCHOD

 

ODPORÚČAME

__________________

.

PODPORUJÚ NÁS

 
Medtronic SK
 
 
 
www.zzz.sk
 
NaviPro
 
 
 
  

 

_________________

 

Zobrazuje stav

od 1.máj 2010

 

free counters

 

 

_________________

VŠEOBECNE O STRESE A RELAXÁCII

Život moderného človeka je úzko spojený s časovou tiesňou a plný každodenných problémov. Tieto vplyvy sa každodenne podpisujú pod náš zdravotný stav a výrazne ho ohrozujú, takže je bezpodmienečne nutné sa s takýmito stresovými situáciami vysporiadať a naučiť sa ich efektívne zvládnuť.
Stresová situácia vyburcuje náš organizmus k mimoriadnym výkonom v priebehu veľmi krátkeho času, čo umožňuje veľmi rýchlo na takúto situáciu reagovať. Túto schopnosť sme zdedili po našich predkoch ako ochranu pred vlastným ohrozením života a teda schopnosťou prežiť. Takýto stav je však len krátkodobí a veľmi zaťažuje náš organizmus po psychickej aj fyzickej stránke, ak však tento stav trvá dlhšie alebo dokonca je dlhodobejší, vzniká tým pre nás stav ohrozenia nášho telesného a duševného zdravia. Na to, aby sa ľudský organizmus vysporiadal s dôsledkami krátkodobého stresu, bezpodmienečne musí nastať obdobie uvoľnenia, ktoré nazývame obdobím relaxácie. Toto nutné obdobie, pri každodennej záťaži samovoľne nenastane, takže sa cítime byť unavený. Uvoľnenie - relaxáciu musíme navodiť sami a na jej navodenie existuje niekoľko rôznych praktík.

AKO SA VYHNÚŤ STRESU

Najdôležitejšie je identifikovať svoje stresové situácie, teda tie situácie, ktoré v nás vyvolávajú samotný stres. Najlepšou obranou proti stresovým situáciam je vyhnúť sa im, ale toto nie je vždy v živote možné, preto je nutné naučiť sa stresovú situáciu zvládnuť. Pokúste sa spísať svoje stresové situácie (napr. za posledný týždeň) na papier a zamyslite sa, ako ste na tieto situácie reagovali. Pokiaľ máte pocit, že vás rozčúlili alebo znepokojili, porozmýšľajte, ako by ste poradili priateľovi takúto situáciu riešiť. Nezúčastnený pohľad na stresovú situáciu vám umožní reálnejšie zhodnotiť silu stresovosti situácie. Dôležitým pomocníkom pri odbúravaní stresu je šport. Venujte sa bicyklovaniu, behaniu alebo plávaniu, ktoré sú ideálnym spôsobom, ako znížiť napätie spôsobené stresom. Pomáhajú uvoľniť nahromadenú energiu a zároveň nastolia psychicku rovnováhu. Pokúste sa obmedziť fajčenie a požívanie alkoholických nápojov, ich účinok je krátkodobí a naviac škodlivý pre vaše zdravie.

JÓGA

Spôsob uvoľnenia pomocou jógy pochádza z Ázie a môžeme ju praktizovať doma alebo v niektorej kľudnej (nikým a ničím nerušenej) miestnosti s tlmeným svetlom. Ľahneme si na tvrdšiu podložku, nohy dáme mierne od seba, ruky voľne položíme vedľa tela s dlaňami smerom hore. Zavrieme oči a pokúšame sa čo najintenzívnejšie vnímať, na ktorých miestach sa naše telo dotýka podložky, ruky a nohy necháme bezvládne ležať na podložke (budeme v nich cítiť ich ťarchu). Veľkú pozornosť musíme venovať správnemu dýchaniu, pri každom nádychu bude do nášho tela prúdiť životodárna energia, s každým výdychom sa celé naše telo uvoľní. Dýchať musíme uvoľnene, kľudne a pravidelne. V takejto polohe zotrváme najmenej päť minút. Pred ukončením cvičenia sa zhlboka nadýchneme, pretiahneme sa ako pri rannom zobúdzaní sa a pomaličky otvárame oči. Môžeme ešte niekoľko chvíľ ostať ležať a vychutnať si pocit uvoľnenia.

PROGRESÍVNA RELAXÁCIA

Uvoľnenie pomocou tejto metódy môžeme vykonať skoro kdekoľvek (doma, v kancelárii), pretože východzou polohou pre sedenie na stoličke. Sadneme si pohodlne na stoličku a postupne napíname a uvoľňujeme svaly na svojom tele tak, aby sme precítili každé napnutie a uvoľnenie svalstva. Postupne prechádzame fázami napínania a uvoľňovania celé telo. Pri každom nádychu niektorý sval napneme, počítame do troch (približne tri sekundy) a pomaly postupne sval pri výdychu uvoľňujeme. Každé napnutie a uvoľnenie zopakujeme 2 - 3 krát. Začneme hlavou, kde postupne napíname svaly čela, tvárove svalstvo a čelustné svalstvo, pokračujeme krčnými svalmi a ramenami, prejdeme na ruky (napneme bicepsy, dlane a prsty, zatneme päsť), potom na hrudník (prsné svalstvo, brušné svaly a chrbtové svalstvo), ďalej precvičíme sedacie svaly, stehenné a lýtkové svalstvo (vrátane svalov chodidiel) a na záver zopakujeme cvičenie ako pri jóge, t.j. hlboko sa nadýchneme a pomaly vydýchneme. Úplne nakoniec sa ponaťahujeme ako pri rannom vstávaní.


SMIECH A STRES

Smiech vyvoláva v ľudskom tele rôzne reakcie, ktoré sa výrazne podpisujú pod psychický stav človeka. Počas smiechu dochádza k prehĺbeniu dychu, srdce sa rozbúcha, otrasy hrudníka, bránice a pľúc vyvolajú svalovú vibráciu, ktorá priaznivo pôsobí na trávenie, masíruje črevá a žalúdok. Smiechom sa v tele uvoľňujú endorfíny – tzv. hormóny šťastia, ktoré maju protibolestivý účinok, zmierňujú bolesti hlavy, zubov a svalstva.
 
Kontaktujte nás na našich telefónnych číslach, poštou alebo mailom, aby ste si dohodli konkrétny termín realizácie vami požadovaného programu.
0948600456        0944245293
 
Na úhradu vybraného programu
v Anti-STRESS-CENTER Sliač
môžete použiť RelaxPass, UniverzalPass alebo VitalPass.
 


Zaregistrovať do Noviniek e-mailom
 

Č A S

 

 

Predpoved pocasia :: www.meteo.sk

 
_____________
 Posledná
 aktualizácia:
 
  31. august  2017
_____________

 

NAŠI PARTNERI