PODPORTE NAŠU ČINNOSŤ

navštívte

NÁŠ OBCHOD

 

ODPORÚČAME

__________________

.

PODPORUJÚ NÁS

 
Medtronic SK
 
 
 
www.zzz.sk
 
NaviPro
 
 
 
  

 

_________________

 

Zobrazuje stav

od 1.mája 2010

 

free counters

 

 

_________________

FAKTORY REDUKCIE HMOTNOSTI

Dôležité faktory počas redukcie hmotnosti :

 

Obezita a nadváha sú stavy, kedy sa v ľudskom tele ukladá nadmerné množstvo tuku. Aj tu platia fyzikálne zákony, čiže ak je množstvo prijatej energie vyššie ako energie vydanej fyzickou aktivitou dochádza k ukladaniu tuku. A ukladanie tuku je to, čomu chceme zabrániť.


Životný štýl väčšiny ľudí sa vyznačuje nedostatkom pohybu, telesnej práce, častými psychickými stresmi, fajčením a je sprevádzaný nadbytkom energeticky bohatých potravín. Všetky tieto faktory negatívne vplývajú na náš zdravotný stav.

 

Odporúčané hodnoty denného energetického príjmu pre zdravého ťažko pracujúceho človeka a odporúčané hodnoty deného energetického príjmu pri redukčnej diéte sú rozličné a ovplyvňuje ich aj pohlavie človeka.

Pri redukčnom stravovaní je potrebné znížiť energetický obsah energie spravidla o 2000 kJ/den. Tabuľky energetických hodnôt udávajú obsah energie v kJ (kilojouloch) a množstvo živín, tj. bielkovín, sacharidov a tukov v 100 g potraviny.

 

Energia v 1 grame sacharidu = 16,8 kJ
Energia v 1 grame bielkovín = 16,8 kJ
Energia v 1 grame tuku = 37,8 kJ

 

Metabolizmus definuje rýchlosť akou naše telo spaľuje prijímané kalórie. Ak naše telo dokáže prijaté kalórie dostatočne spáliť, hovoríme o rýchlom metabolizme. Ak telo hospodári s prijatou energiou šporovlivo (čo môže, tak si odloží), hovoríme o pomalom metabolizme. Mužský metabolizmus je od prírody rýchlejší ako metabolizmus žien. S pribúdajúcim vekom sa metabolizmus spomaľuje, k výraznejšiemu spomaleniu dochádza už po 25. roku života. Metabolizmus sa spomaľuje aj v priebehu dňa. Ak si už nevieme odpustiť niektoré viac kalorické dobroty, tak si ich doprajme predpoludním. Cvičenie urýchľuje metabolizmus a to nie len počas vyvíjania aktivity počas cvičenia, ale aj počas nasledujúcich 48 hodín. Pre stimuláciu metabolizmu je nevyhnutné pravidelné jedenie 5-6 menších jedál počas dňa. Naopak, vynechávanie jedál metabolizmus spomaľuje. Konzumácia jedál bohatých na bielkoviny dokáže urýchliť metabolizmus až o 30 percent. Obmedzovanie energetického príjmu, čiže diéty metabolizmus spomaľujú. Na záver treba podotknúť, že metabolizmus taktiež spomaľujú aj stres a chronická únava.


Pitný režim je nevyhnutný pre náš organizmus. Vyrovnáva straty tekutín a minerálov v tele. Dostatok tekutín zabezpečuje správnu látkovú výmenu a chod fyzických a psychických činností v ľudskom organizme. Pri správnom pitnom režime by sme sa mali riadiť troma základnými pravidlami:

1.piť pravidelne
2.piť skôr ako sa dostaví pocit smädu
3.piť v menších dávkach

 

Probiotiká sú mikroorganizmy, ktoré obnovujú mikroflóru v črevách – podporujú zdravie a zažívanie, znižujú pH čriev. Viac kyslé prostredie bráni množeniu choroboplodných zárodkov. Probiotiká sa nachádzajú v prirodzenej strave, ale taktiež ich môžeme získať pomocou výživových doplnkov.

 

Sušené ovocie je vhodné pre diéty, pretože obsahuje málo sacharózy a veľa fruktózy. Mali by sme nimi častejšie nahradiť konzumáciu sladkostí, zákuskov a iných cukroviniek.Sušenie ovocia je najstarší spôsob konzervovania, ktorým získavame trvanlivé potraviny, ktoré môžeme konzumovať v každom ročnom období. Sušené ovocné plody sa pripravujú len z kvalitného zdravého ovocia. Sušené plody si zachovávajú aj potrebné minerály.

 

____________________________________________

 

 

Všeobecné zásady zdravého stravovania

 

1.Jedzte pestrú stravu, zaručíte tým dostatočný a vyvážený príjem všetkých potrebných živín.
2.Udržujete si optimálnu telesnú hmotnosť a to primeraným množstvom potravy a pohybom.
3.Vyberajte si potraviny s nízkym obsahom tuku, hlavne živočíšneho.
4.Obmedzte spotrebu tučného mäsa a údenín.
5.Obmedzte spotrebu cukru. Skúste piť čaj a kávu bez cukru, obmedzte spotrebu sladkostí a sladených nápojov.
6.Konzumujte dostatočné množstvo ovocia, zeleniny a potravín pripravených z celozrnných obilnín.
7.Obmedzte príjem kuchynskej soli. Slanú chuť nadraďte rôznymi koreniami.
8.Prijímajte dostatok tekutín – 2 – 2,5 litra denne si rozložte rovnomerne počas dňa.
9.Ak pijete alkoholické nápoje, pite s mierou. Denné množstvo by nemalo prekročiť 1 pivo alebo 2 dl vína, alebo 5 cl liehovín denne.

 


Zaregistrovať do Noviniek e-mailom
 

Č A S

 

 

Predpoved pocasia :: www.meteo.sk

 
_____________
 Posledná
 aktualizácia:
 
  2. máj  2017
_____________

 

NAŠI PARTNERI